Navigation

Over ons

Wij zijn het team van De Noordwijkse Methode. Met elkaar proberen we te werken volgens dezelfde principes als die we toepassen bij het begeleiden van onze scholen. We zijn constant aan het leren en ontwikkelen. Iedereen werkt zoveel mogelijk aansluitend bij haar eigen talent en daarin proberen we elkaar steeds aan te vullen. Wat we met elkaar delen is ons enthousiasme over De Noordwijkse Methode en de mogelijkheden die deze biedt om het beste uit leerkrachten en kinderen te halen.

Visie en Missie

Het doel van de Noordwijkse Methode is om kinderen èn leerkrachten te laten schitteren met hun eigen talenten, zodat ze van daaruit een positieve bijdrage kunnen leveren aan de wereld om hen heen. Om dit doel te verwezenlijken streeft De Noordwijkse Methode ernaar om kinderen een basis te bieden waarmee ze de rest van hun leven alles kunnen blijven leren aansluitend op hun vermogens en wensen. We onderscheiden hierbij drie elementen: Kennis, Inzicht en Vaardigheden.

 

Kom jij ons team versterken? Klik hier om naar de vacatures te gaan

Team

Frum van Egmond

Oprichter

Frum is de oprichter van De Noordwijkse School, waar zij oorspronkelijk De Noordwijkse Methode voor ontwikkeld heeft. Na 5 jaar directie- en bestuurstaken op De Noordwijkse School, is zij verder gegaan met Stichting De Noordwijkse Methode. Sindsdien begeleidt ze scholen die ook met De Noordwijkse Methode willen werken.

Daarnaast begeleidt Frum nationaal en internationaal allerlei innovatieprojecten, geeft ze lezingen en ontwikkelt ze nieuwe concepten voor De Noordwijkse Methode.

Frum’s specialisatie is het ontwerpen van onderwijs, waarbij ze wetenschappelijke inzichten en maatschappelijke ontwikkelingen vertaalt naar praktische mogelijkheden in de klas. In haar vrije tijd houdt ze van lezen, tuinieren, koken, kunst en suppen op zee.

Frum wordt geïnspireerd door het idee om de wereld een beetje beter te maken.

Inge van Itterzon

Senior trainer, ontwikkelaar

Ondanks haar jonge leeftijd heeft Inge al een berg ervaring met De Noordwijkse Methode. Oorspronkelijk is zij bij De Noordwijkse Methode gestart als werkstudent. Inmiddels traint en begeleidt Inge Noordwijkse Methodescholen en werkt zij mee aan de inhoudelijke en conceptuele ontwikkeling van onderdelen van De Noordwijkse methode. Inge’s talent voor structureren en organiseren is onontbeerlijk voor ons team.

In haar vrije tijd houdt Inge van sporten, koken, spelletjes en wandelen met haar gezin.  

Inge wordt geïnspireerd door mensen op hun eigen wijze te laten schitteren.

Linda van der Jagt

Trainer, ontwikkelaar

De eerste ervaring met de Noordwijkse Methode heeft Linda in de praktijk gedaan op de school waar zij werkte. Daar is ze lid geweest van het atelierteam en heeft veel atelierlessen mogen ontwikkelen en geven. Naast haar werk bij de Noordwijkse Methode staat Linda nog voor de klas. Ze zit in een invalteam en werkt zo op veel verschillende scholen.  Haar kracht ligt in de midden- en bovenbouw. Ze weet veel over klassenmanagement en coöperatief werken. Linda zit vol ideeën en kan op een positieve wijze leerkrachten stimuleren en enthousiasmeren. Linda ontwikkelt lessen, geeft individuele begeleiding aan leerkrachten en begeleidt de studiedagen.

Naast haar werk speelt Linda toneel bij de plaatselijke toneelvereniging, tennist ze en houdt ze enorm van gezelschapsspelletjes en boeken lezen.

Linda wordt geïnspireerd door nieuwsgierige kinderen en hun enthousiasme om iets nieuws te ontdekken.

Lisette Kip

Trainer, ontwikkelaar

Na het afronden van haar bachelor Psychologie, volgt Lisette nu een master Onderwijspsychologie en zal bij de komende tijd bij De Noordwijkse Methode haar afstudeerstage doen. Tijdens haar stage zal zij alle kennis van haar studies inzetten op de scholen van De Noordwijkse Methode. Ze zal onder andere meewerken aan het ontwikkelen van Onderzoekend Lezen, taal en de koppeling van het ochtendprogramma en de ateliers. Lisette heeft een grote liefde voor leren. Zij zoekt in nieuwe situaties de beste manier om zich helemaal in de stof te kunnen verdiepen en nieuwe kennis tot zich te kunnen nemen.

Haar vrije tijd besteed Lisette graag aan lezen, sporten en toerist zijn, zowel in het buitenland als in eigen land. Ook gaat ze graag naar Diergaarde Blijdorp om allerlei verschillende dieren te bewonderen.

Lisette wordt geïnspireerd door iedereen te laten zien hoe leuk en divers leren kan zijn.

Laurine Mackenzie

Stagiaire

Na het afronden van de Academische PABO is Laurine gaan werken op basisschool Essesteijn in Leidschendam, waar zij voor groep 8 staat. Naast haar werk voor de klas, doet zij nu een master Educational Science aan de Universiteit Leiden. Tijdens haar stage bij De Noordwijkse Methode gaat Laurine aan de slag met het ontwerpen van lessen, nieuwe werkvormen en het ontwikkelen van stappenplannen voor executieve vaardigheden in de atelierlessen. Laurine past in haar werk voor de klas al veel gevarieerde werk- en spelvormen toe, en dit talent zal zij uitbreiden bij De Noordwijkse Methode.

In haar vrije tijd is Laurine fanatiek wedstrijdroeier. Verder houdt ze van reizen, racefietsen, wandelen en lezen.

Laurine wordt geïnspireerd door het effect van gevarieerde en aantrekkelijke werkvormen op het enthousiasme van leerlingen om te leren.

Ontvang onze gratis lesinspiratie

Graag delen we met jullie onze lesideeën, actuele ontwikkelingen en tips die je gelijk kunt toepassen in de praktijk.