Navigation

Over ons

Wij zijn het team van De Noordwijkse Methode. Met elkaar proberen we te werken volgens dezelfde principes als die we toepassen bij het begeleiden van onze scholen. We zijn constant aan het leren en ontwikkelen. Iedereen werkt zoveel mogelijk aansluitend bij haar eigen talent en daarin proberen we elkaar steeds aan te vullen. Wat we met elkaar delen is ons enthousiasme over De Noordwijkse Methode en de mogelijkheden die deze biedt om het beste uit leerkrachten en kinderen te halen.

Visie en Missie

Het doel van de Noordwijkse Methode is om kinderen èn leerkrachten te laten schitteren met hun eigen talenten, zodat ze van daaruit een positieve bijdrage kunnen leveren aan de wereld om hen heen. Om dit doel te verwezenlijken streeft De Noordwijkse Methode ernaar om kinderen een basis te bieden waarmee ze de rest van hun leven alles kunnen blijven leren aansluitend op hun vermogens en wensen. We onderscheiden hierbij drie elementen: Kennis, Inzicht en Vaardigheden.

 

Kom jij ons team versterken? Klik hier om naar de vacatures te gaan

Team

Frum van Egmond

Oprichter

Frum is de oprichter van De Noordwijkse School, waar zij oorspronkelijk De Noordwijkse Methode voor ontwikkeld heeft. Na 5 jaar directie- en bestuurstaken op De Noordwijkse School, is zij verder gegaan met Stichting De Noordwijkse Methode. Sindsdien begeleidt ze scholen die ook met De Noordwijkse Methode willen werken.

Daarnaast begeleidt Frum nationaal en internationaal allerlei innovatieprojecten, geeft ze lezingen en ontwikkelt ze nieuwe concepten voor De Noordwijkse Methode.

Frum’s specialisatie is het ontwerpen van onderwijs, waarbij ze wetenschappelijke inzichten en maatschappelijke ontwikkelingen vertaalt naar praktische mogelijkheden in de klas. In haar vrije tijd houdt ze van lezen, tuinieren, koken, kunst en suppen op zee.

Frum wordt geïnspireerd door het idee om de wereld een beetje beter te maken.

Inge van Itterzon

Senior trainer, ontwikkelaar

Ondanks haar jonge leeftijd heeft Inge al een berg ervaring met De Noordwijkse Methode. Oorspronkelijk is zij bij De Noordwijkse Methode gestart als werkstudent. Inmiddels traint en begeleidt Inge Noordwijkse Methodescholen en werkt zij mee aan de inhoudelijke en conceptuele ontwikkeling van onderdelen van De Noordwijkse methode. Inge’s talent voor structureren en organiseren is onontbeerlijk voor ons team.

In haar vrije tijd houdt Inge van sporten, koken, spelletjes en wandelen met haar gezin.  

Inge wordt geïnspireerd door mensen op hun eigen wijze te laten schitteren.

Linda van der Jagt

Trainer, ontwikkelaar

De eerste ervaring met de Noordwijkse Methode heeft Linda in de praktijk gedaan op de school waar zij werkte. Daar is ze lid geweest van het atelierteam en heeft veel atelierlessen mogen ontwikkelen en geven. Naast haar werk bij de Noordwijkse Methode staat Linda nog voor de klas. Ze zit in een invalteam en werkt zo op veel verschillende scholen.  Haar kracht ligt in de midden- en bovenbouw. Ze weet veel over klassenmanagement en coöperatief werken. Linda zit vol ideeën en kan op een positieve wijze leerkrachten stimuleren en enthousiasmeren. Linda ontwikkelt lessen, geeft individuele begeleiding aan leerkrachten en begeleidt de studiedagen.

Naast haar werk speelt Linda toneel bij de plaatselijke toneelvereniging, tennist ze en houdt ze enorm van gezelschapsspelletjes en boeken lezen.

Linda wordt geïnspireerd door nieuwsgierige kinderen en hun enthousiasme om iets nieuws te ontdekken.

Ilse Boersma

Trainer, ontwikkelaar

Na het afronden van de Academische PABO heeft Ilse een tijdje voor de klas gestaan. Ze heeft ontdekt dat ze het meeste plezier haalt uit het zelf ontwerpen van lessen én deze lessen te geven aan de kinderen. Lessen moeten voor zowel de leerling als de leerkracht leuk, speels en interactief zijn, want leren is iets ontzettend leuks! Met de master Kunsteducatie in Utrecht die ze volgend jaar wil gaan volgen hoopt ze zich verder te gaan verdiepen in het ontwerpen van vernieuwend onderwijs. De komende tijd zal zij aan de slag gaan als junior bij ons in het team. 
 

Ilse wordt geïnspireerd door onderwijs waarbij lessen interactief en spelenderwijs worden gegeven waardoor kinderen plezier hebben in het leren.

Annerieke Roelofsen

Stagiair

Al tijdens haar studie op de Academische PABO in Leiden ontdekte Annerieke haar interesse voor vernieuwend en innovatief onderwijs. Om deze reden besloot ze de master Onderwijs en Innovatie aan de Vrije Universiteit Amsterdam te gaan volgen. Annerieke’s hart gaat sneller kloppen van het ontwerpen van lessen en leermogelijkheden voor basisschool kinderen. Hierbij maakt ze graag een koppeling tussen de inhoud en activerende en betekenisvolle werkvormen om het enthousiasme van de leerlingen te stimuleren. Deze onderwerpen zal zij verder uitdiepen tijdens haar stage bij De Noordwijkse Methode. Naast haar stage staat Annerieke ook nog twee dagen per week voor groep 6 waar ze altijd veel plezier en energie uit haalt.

In haar vrije tijd houdt Annerieke ervan om te tennissen, lekker te koken en zet zij zich als vrijwilliger in voor ouderen en mensen met een beperking.

Annerieke wordt geïnspireerd door het onderwijs zo vorm te geven dat het kinderen enthousiasmeert en activeert om meer over de wereld en henzelf te leren.  

Ontvang onze gratis lesinspiratie

Graag delen we met jullie onze lesideeën, actuele ontwikkelingen en tips die je gelijk kunt toepassen in de praktijk.